Kotiisi toimiva järjestys, jotta arjen askareet hoituvat helpommin ja nopeammin.

Ammattijärjestäjä auttaa tavaroiden järjestämisessä

Ammattijärjestäjä on järjestämisen ammattilainen, joka auttaa tavaroiden karsimisessa, säilytysratkaisujen suunnittelemisessa sekä toimivan järjestyksen toteuttamisessa, jotta arjestasi tulisi helpompaa ja sinulle jäisi aikaa ja jaksamista muuhunkin kuin kotitöihin tai tavarakaaoksen keskellä selviämiseen.

Mitä käynnillä tapahtuu?

Ennen käyntiä on ilmainen 30 min tilannekartoitus, joko etänä tai paikan päällä, jossa käymme läpi nykytilanteen, tavaroiden aiheuttamat haasteet sekä käynnin tavoitteet. Tapaamisen pohjalta teen alustavan suunnitelman järjestyskäynnille sekä suunnittelen tarvittavat säilytysratkaisut, halutessasi voin myös säästää sinut kaupassa käynniltä ja hakea säilytysratkaisut puolestasi.

Järjestelykäynnin alussa käymme yhdessä tavarat läpi ja sinä päätät mitä karsitaan. Karsimisen jälkeen voit halutessasi siirtyä muihin touhuihin ja minä järjestän loput tavarat  paikoilleen sinun tarpeitasi vastaavasti.  Tärkeintä on löytää juuri sinulle sopiva tapa järjestää kotisi, jotta järjestystä on mahdollisimman helppo ylläpitää jatkossa. 

Käynnin jälkeen vien karsitut tavarat puolestasi kierrätykseen/lahjoitukseen sekä sinulla on mahdollisuus kolmen viikon etäapuun, mikäli uusi järjestys kaipaa hienosäätöä.

Toimin Suomen Ammattijärjestäjät ry:n eettisen ohjeistuksen mukaisesti ja minulla on vaitiolovelvollisuus

ammattijärjestäjä vaatekaapin järjestäminen
keittiön järjestäminen ammattijärjestäjä

Milloin kannattaa ottaa avuksi ammattijärjestäjä?

Kotisi ei ole täysin kaaoksen valtaama ja ajattelet, että selviät asioista yksin, mutta et vain saa aikaiseksi tai et tiedä mistä aloittaa. Autan sinua aloittamaan, sparraan ja kannustan. Yhdessä käymme tavarat läpi tehokkaasti ja saat motivaatiota jatkaa tavaraurakkaa jatkossa.

Kun arki on haasteellista ja tuntuu, että kotityöt ja epäjärjestys vie kaiken ylimääräisen ajan ja jaksamisen. Autan sinua tavaroiden sekä arjen hallintaan liittyvien haasteiden kanssa, jotta arjestasi tulee helpompaa ja aikaa jää muullekkin kuin kotitöille.

Muuttoa helpottaaksesi ja muuttokustannuksia pienentääksesi autan sinua käymään tavarat läpi ja karsimaan turhat pois jo ennen muuttoa, jotta tavaroiden pakkaaminen, purkaminen ja paikalleen laitto helpottuu uudessa kodissa. Tarvittaessa autan myös tavaroiden järjestämistä uudessa kodissa.

Ennen remontin suunnittelua/rakentamista autan sinua käymään tavarasi läpi, jotta sinun on helpompi tietää kuinka paljon säilytystilaa oikeasti tarvitset ja minkälaiset säilytysratkaisut helpottaisi arkeasi. 

Oli kyse sitten lapsen syntymästä, sairastumisesta tai kuolinpesän hoidosta, autan sinua tavaraurakan kanssa, jotta säästyt turhalta stressiltä.

Kotisi on kaaoksen valtaama etkä tiedä mistä aloittaa eikä sinulla ole aikaa ja jaksamista ryhtyä urakkaan yksin. Avullani saadaan hoidettua projekti tehokkaasti ja ilman ylimääräistä stressiä. 

Hinnasto

Palveluun kuuluu maksuton 30min tilannekartoitus etänä tai paikan päällä. Tilannekartoitus ei sido sinua ostamaan palvelua.

Hinta sisältää matkakulut Hämeenlinnan +40km alueella, ylittävät kilometrit 0,57€/km sis. alv25,5%.

Ammattijärjestäjän kotikäynti on kotitalousvähennyskelpoinen.
Vuonna 2024 vähennys on 60%, 100€ vuosittaisen omavastuun jälkeen. Lue lisää verottajan sivuilta.

Ammattijärjestäjän kotikäynti 59€/h

Palvelun tuntihinta on 59€, minimiveloitus on yksi tunti. 

  • Säilytystarvikkeiden tarpeen kartoitus ja järjestyksen suunnittelu ennen käyntiä
  • Säilytystarvikkeiden haku (halutessasi)
  • Jätesäkit ja nimikointitarrat
  • Säilytyskalusteiden siivous, pienet muutostyöt (kuten hyllyjen siirto)
  • Vinkit ja ohjeet karsimiseen ja järjestyksen ylläpitoon
  • Autokuormallisen kierrätettäviä/lahjoitettavia tavaroita
  • Kolmen viikon etäapu

Sopii yksittäisen pienen tilan järjestelyyn kuten pieni makuuhuone tai eteinen.

  • Säilytystarvikkeiden tarpeen kartoitus ja järjestyksen suunnittelu ennen käyntiä
  • Säilytystarvikkeiden haku (halutessasi)
  • Jätesäkit ja nimikointitarrat
  • Säilytyskalusteiden siivous, pienet muutostyöt (kuten hyllyjen siirto)
  • Vinkit ja ohjeet karsimiseen ja järjestyksen ylläpitoon
  • Autokuormallisen kierrätettäviä/lahjoitettavia tavaroita
  • Kolmen viikon etäapu

Sopii yhden isomman tilan (pienellä tavaramäärällä) tai pienen tilan (keskisuurella tavaramäärällä) järjestelyyn.

  • Kaksi kolmen tunnin mittaista järjestelykäyntiä tai yksi kuuden tunnin mittainen järjestelykäynti
  • Säilytystarvikkeiden tarpeen kartoitus ja järjestyksen  suunnittelu ennen käyntiä
  • Säilytystarvikkeiden haku (halutessasi)
  • Jätesäkit ja nimikointitarrat
  • Säilytyskalusteiden siivous, pienet muutostyöt (kuten hyllyjen siirto)
  • Vinkit ja ohjeet karsimiseen ja järjestyksen ylläpitoon
  • Autokuormallisen kierrätettäviä/lahjoitettavia tavaroita per käynti
  • Kolmen viikon etäapu

Sopii esimerkiksi suuremman yksittäisen tilan järjestelyyn (autotalli/varasto) tai useamman pienen tilan järjestelyyn.

  • Kolme neljän tunnin mittaista järjestelykäyntiä tai kaksi kuuden tunnin mittaista järjestelykäyntiä
  • Säilytystarvikkeiden tarpeen kartoitus ja järjestyksen  suunnittelu ennen käyntiä
  • Säilytystarvikkeiden haku (halutessasi)
  • Jätesäkit ja nimikointitarrat
  • Säilytyskalusteiden siivous, pienet muutostyöt (kuten hyllyjen siirto)
  • Vinkit ja ohjeet karsimiseen ja järjestyksen ylläpitoon
  • Autokuormallisen kierrätettäviä/lahjoitettavia tavaroita per käynti
  • Kolmen viikon etäapu
  • Kattavat ja selkeät ohjeet karsimiseen, toimivan järjestyksen luomiseen sekä järjestyksen ylläpitoon
  • Sinun tarpeisiisi räätälöity ostoslista säilytysratkaisuista
  • Kolmen viikon etäapu

Etkö löytänyt etsimääsi tietoa? Laita viestiä niin katsotaan kuinka voin auttaa.

Kartoituskäynti voidaan hoitaa puheluna/videopuheluna tai paikanpäällä eikä se sido sinua ostamaan palvelua.  Laita viestiä ja katsotaan miten voin olla parhaiten avuksi.

 

Usein kysytyt kysymykset

Mitä käynnillä tapahtuu?
  1. Kerrataan yhdessä mitä tehdään, missä järjestyksessä ja mikä on tavoite.
  2. Käydään tavarat läpi ja karsitaan turhat pois. Lajitellaan myytävät, lahjoitettavat ja kierrätykseen menevät.
  3. Tyhjennetään tila ja siivotaan se.
  4. Luodaan toimiva järjestys, jossa huomioidaan asukkaan tarpeet, ergonomia ja turvallisuus.
  5. Kerätään lahjoitukseen ja kierrätykseen vietävät tavarat autoon ja tehdään tarvittavat viimeistelyt.
  6. Mikäli kaikkea suunniteltua ei ehitty toteuttamaan käynnin aikana tehdään suunnitelma miten jatketaan tai halutessasi teen sinulle ohjeet, joiden avulla voit jatkaa työtä itsenäisesti.

Ei haittaa. Käynnillä voimme yhdessä pohtia mitä syitä tavaroihin kiintymiselle on sekä miettiä miksi tavaroita kannattaa jatkossa säilyttää. Oman tavoitteen kirkastaminen usein auttaa luopumaan tavaroista tai osaa voi helpottaa tieto siitä, että tavarat menevät niitä tarvitseville.

En kuitenkaan koskaan painosta luopumaan tavaroista. Tavarasta luopuminen saattaa olla pitkä prosessi ja sille kannattaa antaa aikaa.

Ei ole tarvetta. Mitä arkisempaan tilanteeseen tulen sitä paremmin näen tilanteen kokonaisuudessaan ja minun on helpompi tarttua juuri teidän haasteisiin ja pystyn luomaan juuri teille sopivimmat ratkaisut.

Tilannetta ei tarvitse hävetä, olen tullut auttamaan en arvostelemaan.

Se riippuu tilasta, tavaran määrästä, läpikäytävästä tavarasta (paperit, ruoka-aineet, vaatteet, sekalaiset) ja kuinka tarkasti tavarat halutaan käydä läpi lisäksi aikatauluun vaikuttaa asiakkaan henkilökohtaiset asiat kuten kuinka hän nopeasti pystyy tekemään päätökset.

Projektista riippuen yhden päivän (8-12h) aikana voi saada valmiiksi yhden suht paljon/paljon tavaraa sisältävän huoneen tai useamman vähemmän tavaraa sisältävän huoneen.

Suuntaa antavia aikoja:

Eteinen 4-6h

Keittiö 4-8h

Makuuhuone 4-8h

Vaatehuone 4-6h

Pieni varasto/kellarikomero 6-8h

Iso autotalli tai varasto 8-16h

Aikataulu suunnitellaan asiakkaan jaksamisen ja tarpeen mukaan sillä tavaroiden läpikäyminen saattaa joskus olla  uuvuttavaa. Tarvittaessa projektia jatketaan toisena päivänä tai annan kirjalliset ohjeet projektin loppuun viemiseen. Käynnin jälkeen on kolmen viikon etäapumahdollisuus ja autan sinua tekstiviestin tai sähköpostin välityksellä.

Joskus saattaa tulla yllätyksiä ja muutokset tehdään niin, että lopputulos olisi asiakkaalle paras mahdollinen.

Karsittavat tavarat lajitellaan käynnin aikana myytäviin, lahjoitettaviin sekä kierrätettäviin.

Myytävien tavaroiden kohdalla voin tarvittaessa käynnin aikana auttaa hinnoittelussa tai sopivan myyntipaikan pohtimisessa. Jos kyseessä on lastenvaatteet ja -tarvikkeet, voin halutessasi viedä edellä mainitut tavarat yhteistyökumppanilleni Lastenkirppiskirahville täyden palvelun myyntipalveluun, lisätietoja voit kysyä minulta.

Lahjoitettavat tavarat vien tavarasta riippuen esimerkiksi päiväkoteihin, vanhainkoteihin, eläinsuojeluyhdistyksiin, Hope ry:lle, Fidalle, SPR tai muuhun toivomaasi hyväntekeväisyyskohteeseen.

Kierrätettävät jätteet kuljetan päivän päätteeksi lähimmälle kierrätyspisteelle.

Jokaisen käynnin hintaan kuuluu yksi autollinen pois vietävää tavaraa (poislukien isot huonekalut), mutta mikäli tavaraa on huomattavasti enemmän voin hoitaa esimerkiksi pakettiauton vuokraamisen asiakkaan puolesta (vuokran hinta sekä ylimääräiset jätekulut laskutetaan tuntihinnan lisäksi). Tai jos lahjoitettavan tavaran määrä on suuri voin sopia paikallisen hyväntekeväisyysjärjestön noutamaan tavarat suoraa kodistasi, mikäli tällainen palvelu on saatavilla paikkakunnallasi.

Muutoskuvia asiakkailta

seuraa instagramissa @laaksointerior